Thursday, December 27, 2007

قدرت


دوستانی که میزایید ، بیزحمت نام فرزندانتان را پارسی انتخاب کنید . اینجا کلی هزینه میرود که ثابت کنیم ما عرب نمیباشیم ولی فایده اش کم است . چرا ؟
امروز رفته بودیم دبیرستانی در حومه ونکوور تا راجع به فرهنگهای مختلف سخن بگوییم. یک بچه تخص کانادایی سوالی از من و دوست عربم ( هر دو از فرهنگهای هم به شکل افتضاحی بدمان می آید ) پرسید که من را خجالت زده و دوست عرب را خندان کرد . بچه تخصه پرسید :
بهزاد یک سوال دارم . من نمیفهمم تفاوت شما چیه ! من فرق بین " محمود احمدی " را با " صدام حسین " یا " روح الله خمینی " را با " محمد علی " و یا حتی دوست ایرانیم " مهدی واعظی " را " با دوست عربم " محمد جاسمی" نمیفهمم . میشه توضیح بدی بهم ؟

من چی بگم ؟ جون مادرتون آدمیزادانه اسم بزارین بابا . واسه ما دردسر درست نکنین !

در ضمن ،
حالا ما که اوتیم ! آدم متاسف میشه وقتی همه رو میبینه که از مملکت اسلامی فلنگو بستن. امروز در خبرها اومده بود که تیم المپیاد "نجوم " ایران در دو رده سنی زیر 17 و زیر 15 سال مقام اول جهان رو در کنار کره جنوبی بدست آورده . من یادم نمیاد من درس نجوم خونده باشیم . به خدا تو مدرسه درسخون بودم ! .
منم امروز توی بانک فقط گفتم اگه پولی رو که واسه کردیت کارتم خوابوندم (اون موقع که اینترنشنال بودم ) بهم ندین خوب من میرم یه بانک دیگه . چون بالاخره دارم یه کارایی میکنم ، بدون بحث قبول کردن و کردیت رو زیادم کردن ! . منظورم اینه
حالا منظور چیه؟ همون بحث تکراری که من باید یاد بگیرم که برای کارای خوب مردم بهشون پاداش بدم و برای کارای بدی که میکنن ، بهشون فرصت بدم که خودشون رو درست کنن . این یعنی قدرت

0 Comments:

Post a Comment

<< Home