Wednesday, December 05, 2007

Vantec Angle Meeting

دیروز از طرف استادمون در نشست سرمایه گذاران ونکوور شرکت کردم تا برای اولین بار مزه نشستن در یک نشست 6 ساعته بدون استراحت میان آدمهای با نفوذ رو تجربه کنم . تجربه ای که فکر نمیکنم هرگز فراموش بشه . اینجا معمولا ساعت اداری 9:00 صبحه ولی جلسه ساعت 7:30 شروع شد . باید بگم که فقط به خاطر مایک ما تونستیم توی اتاق بشینیم. هیچ کس دیگری جز سرمایه داران اجازه نداشت توی اتاق بمونه و به حرفهای اونا گوش بده . گردهمایی به 2 بخش تقسیم شده بود ، در بخش اول 6 شرکت محصولشون رو ارایه کردند (در زمانهای 5 دقیقهای )و بدون توقف . هیچ زمانی هم برای پرسش و پاسخ نبود و بعد از اون چند دقیقه سرمایه گذاران با هم بحث کردند . تاکید میکنم که هیچ کدوم از مدیززعاملهای شرکتها داخل اتاق نبودند و بیرون اتاق به انتظار ایستاده بودند و حداقل پولی رو که درخواست داده بودند ، نیم ملیون دلار بود.
قسمت اول برای من مهمه چون باید به زودی همین کار رو بکنم.
قسمت دوم خیلی جدی و سنگین بود. 6 سرمایه گذار از شرکتهایی که توشون سرمایه گذاری کرده بودند ،برای پرزنتیشن دعوت کرده بودند و هدف هم گرفتن نظر از بقیه همکارانشون و هم یافتن سرمایه گذار جدید بود . اونجا بود که فهمیدم این آدمها چقدر خطرناکند ! از این جهت که پیششون حتی یک "کلمه" نمیشه چرت و پرت گفت . شوخیم نمیکنم ! حمله میکنن و له میکنن .

از چند جهت این جلسه برای من اهمیت خاصی داشت و مهمترین جنبش این بود که تونستم "سوالهایی" رو که سرمایه گذاران بخش تکنولوژی در غرب میپرسند رو بشنوم و از طرف دیگه بدونم که باید با آمادگی کامل پرزنت کنم چرا که این آدمها ، انسانهای باهوش و چند بعدی هستند که اطلاعات بسیار بسیار قوی در زمینه تکنولوژی دارن .

No fooling around man ! or you are dead.

یه نکته دیگه اینه که ونکوور شهر خیلی تکنولوژیکی نیست . و بسیار ترسناکه تطور کردن اون چیزی که مثلا در نیویورک میگذره . کم کم دارم به قدرت اقتصادی غرب پی میبرم . هفته پیش در جلسه ای شرکت کردم و متوسط سرمایه گذاری کسانی که توی اون جلسه بودند 7.5 ملیون دلار بود .
No Joking! No Fooling !

I need to keep going ... It's dangerous though, but its worth it.

یه نکته جالب بگم در مورد جلسه دیروز. شرکتها همه شرکتهای تکنولوژیکی بودند و مدیر عاملها و محصولات معمولی نبودند . به عنوان مثال مدیر عامل قبلی شعبه ونکوور بیزینس ابجکتس سخنرانی 5 دقیقهای داشت و 6 ساعت بعد بیرون از در ایستاده بود تا نتیجه بحث رو بدونه در حالیکه من تو بودم . در آخر جلسه کلی از این آدمها خودشون رو به من معرفی کردن و شروع کردن به حرف زدن با من . باورتون نمیشه میخواستم خفشون کنم ! آدمهایی که دیدنشون برای خیلی ها افسانس و ساعتها برای گرفتن کار باید دم در اتاقشون نشست ! تازه اگه بعد از 3-4 تا مصاحبه زنده بیرون بیای !

تمام تلاشمو میکنم که گیرشون نیافتم

By the way, it is called VANTEC Angle Network . If you are an Entrepreneurs seeking Angel Investors don't miss it.
According to Dr. Mike Volker "The only limitation that you have is YOU"

Labels: , ,

1 Comments:

At 05 December, 2007 17:10, Anonymous Anonymous said...

خیلی تجربه ی عالی ای بود
امیدوارم باز هم برایت تکرار بشه
یک روزی هم خودت از ان سرمایه گذاران باشی

 

Post a Comment

<< Home