Thursday, August 31, 2006

ارغوان رضایی به دور دوم رفت


ارغوان رضايي، تنيسور 19 ساله فرانسوي ايراني تبار، روز دوشنبه براي دور دوم مسابقات امريکا انتخاب شد. او علي رغم اينکه طي سال جاري حضور خود را در زمين هاي تنيس افزايش داده و نتايج بسيار خوبي نيز به دست آورده، ولي همچنان بدون حامي مالي به سر مي برد.
اين تنيسور جوان که در ماه مي در مسابقات رولاند گاروس فرانسه نيز بسيار خوش درخشيد و به دور سوم اين مسابقات دست يافت، توانست "آنا لنا گرونفلد"، تنيسور آلماني را شکست داده و از دور مسابقات خارج کند. شکست اين تنيسور آلماني موجب حيرت همگان شد.
رضايي که در دور بعد به مصاف "لوسي سافاروا"، تنيسور چک [داراي رتبه جهاني 43] خواهد رفت مي گويد: "واقعاً اين رويدادها براي من خيلي بزرگ و با ارزش هستند. من علاقه دارم که در بازي هاي خود با جمعيت ارتباط برقرار کنم و هميشه از خود مي پرسم که آيا در مسابقه بعدي جمعيت زيادي خواهد آمد. حضور مردم به من انگيزه مي دهد."
رضايي از زمان مسابقات پاريس تا آغاز اين فصل، در پيدا کردن آمادگي اوليه خود کمي مشکل داشت. تمرين هاي او براي مسابقات ويمبلدون در شرايط خوبي برگزار نشد. او که داراي رتبه 96 جهاني است، به دليل نداشتن حامي مالي حتي امکان خريد کفش استاندارد تنيس روي چمن را نداشته است.
نتيجه: پاي او در اولين دور از مسابقات در شهر ايست بورن [ماه ژوئن] لغزيد و منجر به آسيب ديدن يکي از عضلات پاي او شد. با اين حال، اين اتفاق موجب نشد تا او از مسابقات لندن بازبماند.
او که از رفتار فدراسيون تنيس فرانسه دلسرد شده است مي گويد: "هنوز هيچ حمايت کننده اي ندارم. خودم بايد لباس و کفشم را بخرم و بعضي اوقات سعي مي کنم که مارک آنها مخفي باشد. شايد هنوز بايد به کسب نتايج خوب ادامه دهم تا بالاخره مورد توجه قرار بگيرم."
اين تنيسور جوان اکنون به همراه انوش، برادر خود براي مسابقات به ايالات متحده سفر کرده است. برادرش در اين سفر نقش مربي او را دارد. ارغوان در اين خصوص مي گويد: "پدرم ترجيح داد که تقاضاي ويزا نکند [به دليل مليت ايراني]. بعد از اين مسأله، تصميم گرفتم خودم را محک بزنم. مي خواستم به او ثابت کنم که با برادرم نيز مي توانم همان نتايج را به دست آورم."
رضايي براي پايان اين فصل انگيزه و بلندپروازي هاي بسياري در ذهن دارد. او مي گويد: "در مسابقات تنيس روباز استراليا در ماه ژانويه تمام تلاش خود را خواهم کرد تا بين 50 بازيکن بزرگ جهان باشم. پس چرا تا قبل از پايان سال اين کار را انجام ندهم؟"
منبع: نوول ابزرواتور، 29 اوت 2006م

ترجم: علي جواهرفروش

منبع بنده : روز آنلاین

0 Comments:

Post a Comment

<< Home